Becks merge la școală – Cristina Boncea, recenzie.

Bună dragilor ! Long time, no see.

În sfârșit reușesc să scriu o recenzie. Nu am mai scris niciuna până acum pentru că nu cred că pot să îmi adun gândurile în fraze coerente. Dar, pentru ca o scriitoare tare faină mi-a trimis e-book-ul cărții ei, am zis că trebuie să o fac și pe asta.

Așadar, lăsând la o parte toată vorbăria inutilă, am să vă spun câteva cuvinte despre această carte.

image1

Descriere:

Dupa ce au fost subiect de studiu pentru boala Octopussy descoperita de unchiul lor, gemenele Becks si Hyena sunt obligate sa se desparta. De data aceasta, Becks pleaca la liceu in Anglia. Pentru ea, scoala insa nu va fi decat un pretext pentru a experimenta cat mai mult – de la sex dezinhibat, pana la dragoste si prietenie – totul departe de casa, de Hyena si de mediul familiei sale… ciudate. Detestata de cercul noilor colege, acceptata asa cum este, in cele din urma, dar si indragostita de tanara Natty, Becks incearca sa afle raspunsuri clare la intrebarile aparent inexplicabile care au condus-o pana in acest moment al vietii sale. Ce are de facut? Ce inseamna normal si ce nu? Care sunt limitele? Care este adevarul? Poate fi oare el aflat? Si cu ce riscuri?

“Dupa ce a starnit controverse aprinse cu debutul ei, Octopussy, Cristina Boncea nu s-a multumit doar sa stea pe margine si sa priveasca, ci a dus povestea mai departe, in stilul ei deja bine conturat, fara compromisuri: Becks merge la scoala este si mai indrazneata, si mai socanta pentru ipocriti, cu umor si mesaj pe care va trebuie sa le descoperiti cu fiecare pagina. In romanele Cristinei nu gasesti nimic din ce e superficial, usor, la indemana pentru toata lumea, ci dimpotriva – gasesti exceptiile, renegatii, pe cei diferiti, neincadrati in tipare. Sunt despre libertate, pana la urma. Libertatea pe care nu o vei gasi niciodata ascultand de ceilalti. Nu sunt doar carti pentru adolescenti, sunt pentru oricine crede ca literatura trebuie sa-ti spuna adevaruri, nu sa te consoleze cu minciuni confortabile.”(Cristina Nemerovschi)

Scurtă părere:

Am citit acestă carte cam în trei zile, cam așa. Este destul de scurta, se citește foarte repede, are suspans, acțiune, romance, dramă, ce ai putea dori mai mult ?

Fiind al doiea volum al seriei Octopussy, nu pot să mă bag în prea multe detalii, dar vă pot spune în mare despre ce este vorba.

Acțiunea se petrece preponderent pe meleagurile Angliei, unde Becks își duce veacul la o șscoală de fete cu internat, dorindu-și să învețe pentru a deveni medic veterinar. Pe de altă parte, Hyena a rămas în București, unde învață la un liceu de stat. După această despărțire, relația dintre gemene începe să se șubrezească. Iar de aici totul i-a o întorsătură drastică.

Mi-a plăcut foarte mult, deși la început am fost puțin cam sceptică în legătură cu acestă serie. Am o minte deschisă la n lucruri, dar tema seriei, ma speria puțin. Sfat pentru cei care nu au citit încă să nu cumva „să judecați cartea după copertă”, pentru că ce se ascunde dincolo de acesta este profund, bine conturat și este, în același timp, o ove adolescentină, cred eu, neînțeleasă.

O recomand cu mare drag și, nu în ultimul rând, Bravo Cristina ! Ai făcut o treabă super cu cel de-al doilea volum al seriei. Aștept cu nerabdare să citesc și volumul final.

Zi faină tuturor !